VTPSI veikla sulaukė aukštesnio klientų įvertinimo

2017-05-25

   Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos (VTPSI) klientai, lyginant su  užpraėjusiais metais, pernai jos veiklą vertino geriau, rodo atliktas pasitenkinimo indekso tyrimas.

   Jo rezultatai atskleidė, kad bendras klientų pasitenkinimo inspekcijos paslaugomis indeksas 2015 m. siekė 69,5 proc., o 2016 m. pakilo iki 76,1 proc. – beveik 7 procentais daugiau. Bendras inspekcijos teikiamų paslaugų vertinimas vidutiniškai buvo 8 balai iš 10 galimų.

   Apklausos metu inspekcijos klientų buvo prašoma įvertinti atskirus VTPSI veiklos aspektus. Analizė parodė, kad aukščiausias klientų pasitenkinimo indeksas buvo tais atvejais, kai respondentai į inspekciją kreipėsi dėl konsultavimo paslaugų. Geriausiai buvo įvertintas mandagus aptarnavimas bei specialistų kompetencija, jų pateikiamos informacijos aiškumas.

   Tyrimo dalyviai nurodė, kad didžiausias institucijos veiklos trūkumas 2016 metais buvo sudėtingai ir nepatogiai vartotojams pateikiama su jos veikla susijusi informacija. Taip pat respondentai pasigedo sprendimų pagrindimo, siūlė tobulinti vieno langelio principo taikymą bei operatyviau teikti paslaugas.

   Lyginant praėjusių ir užpraėjusių metų duomenis, padaugėjo vertinančių VTPSI labiau kaip partnerį, o ne kontrolierių. Tyrimo autorių teigimu, tai leidžia daryti prielaidą, kad inspekcijos įvaizdis tampa draugiškesnis.

   Dar viena tyrimo metu atskleista tendencija – klientų bendravimo su VTPSI specialistais pokyčiai: nors klientai su Inspekcija dažniausiai bendravo telefonu (73,8 proc.) arba gyvai, susitikimo metu (70,7 proc.) ir elektroniniu paštu (70,3 proc.), bendravimo gyvai susitikimo metu dažnis mažėjo, o elektroninėmis priemonėmis – didėjo.

   Pavyzdžiui, teikiant konsultavimo paslaugas, lyginant 2015 ir 2016 metus, bendravimas el. paštu buvo atitinkamai 80,9 proc. ir 86,0 proc., bendravimas telefonu atitinkamai 80,9 proc. ir 71,5 proc., gyvai susitikimo metu – atitinkamai 72,3 proc. ir 48,8 proc.

  Vartotojų pasitenkinimo VTPSI teikiamomis paslaugomis indekso apskaičiavimo tyrimas buvo vykdomas 2017 m. kovo 8 - balandžio 14 dienomis, jame apklausti 1073 juridiniai asmenys, kurie per 2016 metus naudojosi institucijos (teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros, konsultavimo bei skundų nagrinėjimo) paslaugomis.